Inspiráció
Jó látni téged!
Egyébként jelentkezzen be e-mailben.
Üdvözöl a Dulux
Egyébként jelentkezzen be e-mailben.
Felhasználási feltételek
Kösz!
Legújabb tippjeink és inspirációink a postafiókunk felé haladnak
A regisztráció kész.
Elfelejtetted a jelszavadat?
Add meg a fiókodhoz kapcsolódó e-mail-címet.
A jelszól sikeresen megváltoztatva
Személyes adataid sikeresen frissítve
Elfelejtetted a jelszavadat?
További személyre szabott inspirációért töltse ki az alábbi 3 kérdést.
Nem vagy biztos személyes adataid biztonságával kapcsolatban?
Olvasd el adatvédelmi nyilatkozatunkat!
Fiók törlése
Hogyan születnek meg a színtrendek?
Elgondolkoztál már valaha azon, hogy vajon hogyan történhet a színtrendek kiválasztása?
Minden évben kiválasztjuk az év színét, azt a színt, amelyről úgy gondoljuk, hogy magában hordozza a következő év hangulatát és legfontosabb trendjeit.
Ezt a színt nem pusztán egy légből kapott ötlettől vezérelve választjuk ki. A Dulux elkötelezett szakértői csoportjának tagjai hetekig töprengenek a megfelelő szín meghatározásán. A munkát már szeptemberben elkezdjük. Szakembereink, akik egyébként megszállott módjára rajonganak a színekért, független lakberendezőket, ipari szakembereket, gyártó, divattervező cégek képviselőit és építész szakértőket hívnak meg, és velük közösen beszélik meg a következő tizennyolc hónap legfontosabb irányzatait, trendjeit.
Amikor szakértőink kiválasztották a legfontosabb színeket és irányzatokat, a Dulux mintegy húsz vezető színszakértője három napot szán arra, hogy a különböző koncepciókat egyetlen uralkodó irányzatra próbálja meg leszűkíteni. Ezen munka eredményeképp öt irányzat-alaptörténetet, színskálát és az év színét is kiválasztják.
Ezen folyamatok során az egyik leggyakrabban fel-felbukkanó jelenség az úgynevezett „Zeitgeist-hatás”, azaz korszellem hatás. Ez tulajdonképpen azt jelenti, hogy mindannyian ugyanarról a dologról beszélnek, vagy ugyanazon anyagokkal és színekkel terveznek. A Zeitgeist hatás segítségével színszakértőink megragadhatják a pillanat hangulatát, amely a színek előrejelzési folyamatának legfontosabb része.
A közös munka után a szakemberek egy olyan koncepciót vagy más néven „hangulati” táblákat készítenek, amelyek segítségével meghatározhatják az egyes irányzatok mögötti tartalmat. Ezt követően a csoport hozzálát az egyes irányzatokhoz kapcsolódó fotózás előkészületeihez. „Minden évben több különböző fotóssal és stylisttal dolgozunk együtt” – meséli Louise Smith, vezető globális színtervező szakember. „Így biztos, hogy a képek mindig tudnak újat mutatni, és hihetetlen sokszínűségről árulkodnak.”
Miután a fotósok, a stylistok és a dekoratőrök is befejezték a munkát, szakembereink szóban is megfogalmazzák az egyes trendek főbb jellemvonásait és dimenzióit. Olvass bele cikkeinkbe a [www.colourfutures.hu] (http://www.colourfutures.com/hg_index.jsp) oldalon, és oszd meg velünk véleményedet.