Inspiráció
Jó látni téged!
Egyébként jelentkezzen be e-mailben.
Üdvözöl a Dulux
Egyébként jelentkezzen be e-mailben.
Felhasználási feltételek
Kösz!
Legújabb tippjeink és inspirációink a postafiókunk felé haladnak
A regisztráció kész.
Elfelejtetted a jelszavadat?
Add meg a fiókodhoz kapcsolódó e-mail-címet.
A jelszól sikeresen megváltoztatva
Személyes adataid sikeresen frissítve
Elfelejtetted a jelszavadat?
További személyre szabott inspirációért töltse ki az alábbi 3 kérdést.
Nem vagy biztos személyes adataid biztonságával kapcsolatban?
Olvasd el adatvédelmi nyilatkozatunkat!
Fiók törlése
Dulux az évtizedeken át
A Dulux 1931 óta teszi színesebbé az emberek életét
1920-as évek: A történet kezdete
Az I. Világháború végén, egy, a Naylor testvérek által alapított és már régóta fennálló lakkészítő cég 0.4 hektáros területen nyitott gyárat az angliai Slough városában. A tapéta-bizniszbe való sikertelen csatlakozást követően egyesítették erejüket a Nobel Chemical Finishes nevű vállalattal, akik újfajta festékgyártó eljárásokkal kísérleteztek. A két cég együttesen át tudta vészelni Anglia ipariválságát, alkalmazottjait és családjukat pedig a fizetésen kívül élelemmel is ellátta a nehéz időkben. Ez nagyban hozzájárult ahhoz, hogy a vállalkozás az egyik legjobb munkahelynek számított az angol emberek számára.
1930-as évek: Megszületett a ’DuLux’ elnevezés
1931-ben, Naylorék egy tehetséges kémikus, H.H. Morgan segítségével és DuPont formulája alapján, piacra dobták első tartós, alkid-bázisú festéküket, mely termék a DuLux nevet kapta a ’DuPont’ és a ’Luxury’ szavak összeolvadásából. A dekorátorok kezdetben szkeptikusak voltak: hogyan lehet valami, amit ilyen könnyű használni, annyira tartós, mint ólom-bázisú elődjeik? De a siker gyorsan jött, és mire a vállalkozás összeállt az ICI-vel, már 33 000 embert foglalkozatott, és 27 millió fontos bevételre tett szert.
1940-es évek: Slough város főnixi feltámadása
Habár a gyárat kétszer is lebombázták 1939 és 1945 között, és a gyártás is gyakorlatilag leállt, a II. Világháború kulcsszerepet játszott a márka sikerében. Az embereknek feltűnt, hogy háború előtt Dulux-al festett épületek 10-szer olyan jó állapotban maradtak, mint a más festékkel kezelt társaik. 4 éven belül pedig a Dulux lett Anglia piacvezető festékmárkája.
1950-es évek: A „csináld magad” felszínre tör
Az évek óta tartó megszorításokat lelkesen maguk mögött hagyó emberek elkezdték elkészíteni a saját dekorációjukat, és a nők, akik a háború ideje alatt klasszikus férfimunkákat végeztek, felhasználták új tudásukat és önmaguk festették ki otthonaikat. Annak érdekében, hogy ki tudják szolgálni a növekedett igényt, a Dulux elindította első sorozatát kifejezetten a fogyasztók számára.
1960-as évek: Kabalánk első megjelenése
A Dulux volt az első festék márka, melyet televízióban is reklámoztak, és így debütált 1961-ben az Óangol juhászkutya. A legenda szerint a reklámfilm rendező kutyája, Dash, szaladgált és játszott a felvételen résztvevő gyerekszínészekkel, és a felvételek annyira jól mutattak, hogy a rendező nem bírta rávenni magát arra, hogy kivágja Dash jeleneteit a filmből. Így született meg a Dulux bohókás, kedves ikonja.
1970-1990: A színek változó arca
Miután a vállalat elindította a színkeverést – hogy segítse az embereket az önkifejezésben – a 70-es években az ízlés megváltozott: megjelentek a tonális dekorációk, azaz hogy többféle árnyalatát használták egy színnek a különböző felületeken, mint a falak, mennyezet és fafelületek. A koronázatlan király mindenképpen a fényes máz volt, és ebben az időszakban a trendszínek a pipacs, lime és a napsárga színek voltak. A 80-as években mozdultak a trendek a szofisztikáltabb paletták irányába, megnyugtató krém és fehér színekkel, míg a 90-es évek a különböző festési megoldások és tematikus szobák hullámát indította el, köszönhetően az olyan tévés sorozatoknak, mint az angol Changing Rooms.
2000-es évek: Az innováció ösztönzése
A Dulux festékeit mindig a mögöttük álló tudomány tette ennyire sikeressé, és hűen a márkához, a 2000-es években is forradalmi termékekkel rukkolt elő a vállalat, mint például a Light+Space termék, amelynek az a különlegessége, hogy kétszer annyi fényt ver vissza, ezáltal kis tereket is nagyobbnak érzékelünk. Ez volt az az évtized is, amikor az AkzoNobel megszerezte az ICI-t, így vált a világ legnagyobb felületkezelő vállalatává.
2010-es évek: Elkötelezettségünk irántad
A vállalat folyamatos missziója, hogy segítse a fogyasztókat a csodálatos életterek kialakításában, és ennek részeként 2012-ben A Nagyvilág Színei termékcsaláddal hozott új színeket az otthonokba, pár évre rá pedig bevezette a forradalmi Visualizer applikációt. 2016-ban alapjaiban változtatta meg a beltéri falfestékek piacát az EasyCare foltálló falfesték bevezetése. 2017-ben megnyitott a világ technológia szinten legfejlettebb és fenntarthatóbb festékgyára, az angliai Ashington-ban, amely továbbra is az iparág élvonalában tartja a márkát.